Indien dat vanwege de aard van de klacht niet mogelijk is, of indien de afhandeling niet naar tevredenheid is, kan een klacht worden ingediend bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC):
https://www.onderwijsgeschillen.nl/commissie/landelijke-klachtencommissie-onderwijs-lkc/
E-mail: info@onderwijsgeschillen.nl
Website: www.onderwijsgeschillen.nl
Contactpersonen sociale veiligheid
Op elke SIMON school hebben wij een contactpersoon sociale veiligheid. De contactpersonen sociale veiligheid is aanspreekpunt voor klachten over de schoolsituatie: bijvoorbeeld over (cyber)pesten, intimidatie, roddels, discriminatie, agressie, of ongewenst gedrag van een collega, enzovoorts. De contactpersoon kan de klager opvangen, wegwijs maken in de klachtenregeling, overzicht geven van mogelijke vervolgstappen zoals doorverwijzen naar de externe vertrouwenspersoon.
Contactpersoon sociale veiligheid op Bedir is:
Mevrouw Meltem Polat
Onafhankelijke vertrouwenspersonen
De contactpersoon sociale veiligheid kan doorverwijzen naar de externe vertrouwenspersoon die de melding of klacht verder in behandeling neemt. Ook kunnen medewerkers en ouders zelf contact opnemen met deze vertrouwenspersonen. Deze kan de klacht mogelijk via bemiddeling oplossen en advies of begeleiding bieden bij mogelijke vervolgstappen.
Onze vertrouwenspersoon, mevrouw Alice Vlottes is bereikbaar via mail: https://vertrouwenspersoon@bezemer-schubad.nl of de vertrouwenslijn van Bureau Bezemer & Schubad (088-144 02 00). Op https://www.bezemer-schubad.nl vindt u meer informatie en een contactformulier.